Eğitim ve Öğretim
İTA Okulları Ana Sınıfı Programı, çocuklarımızın geleceğin dünyasına uyum sağlayabilecek, merak eden, kendine güvenen ve sorgulayan öncü bireyler olarak yetişmelerini amaçlamaktadır. Bu hedefe ulaşmak için çocukların fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen bütüncül bir yaklaşımla öğrenme sürecini keyifli ve heyecan verici bir hale dönüştürüyoruz. Özel olarak tasarlanmış öğrenme ortamları ve oyun temelli etkinlik planlamalarıyla, çocuklar her gün yeni deneyimler kazanır; uygulayarak, sorgulayarak ve keşfederek öğrenme fırsatları yakalar. Bu süreçte, öğretmenlerimiz sadece bilgi aktaran kişiler değil, aynı zamanda çocuklarımızın potansiyellerini ortaya çıkarmaları için onlara rehberlik eden yol arkadaşlarıdır.
Okulumuzun akademik programı, "Tasarım Yolu ile Anlama" (Understanding by Design-UbD) yaklaşımı ile oluşturulmuştur. Ana sınıfı temaları, PYP'nin altı temel alanı (Kim Olduğumuz, Bulunduğumuz Mekan ve Zaman, Kendimizi İfade Etme Yollarımız, Dünyanın İşleyişi, Kendimizi Düzenleme Biçimimiz, Gezegeni Paylaşmak) temel alınarak belirlenmektedir. Bu yaklaşım, eğitimin odağını materyallerden ve etkinliklerden uzaklaştırarak, çocuğun sürecin sonunda neyi bilmesi, anlaması ve yapabilmesi gerektiği üzerine kurar. Bu sayede, çocuklarımız sadece ezbere bilgi edinmek yerine, bilgiyi hayatın her alanına taşıyabilme becerisi kazanır ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirirler.
Eğitim programlarımız, çocuklarımızın kendine güven duygusunu, iletişim becerilerini ve aktif öğrenme alışkanlıklarını geliştirmek üzere tasarlanmıştır. Sanatsal ve kültürel aktiviteler, çocuklarımızın yaratıcılıklarını beslerken, drama ve sahne deneyimleri, onların kendilerini daha özgürce ifade etmelerine olanak tanır. Çocuklar, bu deneyimler sayesinde hem bireysel yeteneklerini keşfeder hem de iş birliğine dayalı grup çalışmalarında yer alarak sosyal becerilerini pekiştirirler.
Kullanılan eğitim programları ve etkinlikler çocukların okul sürecinde edindikleri bilgi, beceri ve değerleri, hayatın her sürecine taşıyabilmelerini ve kendine güven duygularının ve iletişim becerilerinin gelişmesini sağlamak ve aktif bir öğrenme ortamı oluşturmak üzere tasarlanmıştır.



